top of page
Blue Surface Banner

העשרה

ד"ר נורית בובליל

מנהלת מעבדת דנ"א המרכז הלאומי לרפואה משפטית

ד"ר נורית בובליל

דנ"א בשירות בחוק

מתי כתם דם בזירת פשע הופך לראייה שיכולה להרשיע אדם ? 

האם דנ"א יכול להופיע יש מאין? איך ציפורן יחידה שנמצאה מהלך מאבק הובילה לזיהוי התוקף והרשעתו ברצח? 

עולם הדנ"א הפך בשנים האחרונות לראייה דרמטית שמשנה עולמות בזירה הפלילית כמו גם במקרי זיהוי אלמונים ונעדרים. 

הסערה המשפטית סביב גילוי השערה במשפט זדורוב, הזיהוי הדרמטי של רב סמל מתקדם זכריה באומל, נעדר קרב סולטן יעקב ובדיקות גנטיות של שרידי המנוחים בילדי תימן הם תוצר של עבודת המעבדה הגנטית הפורנזית במכון לרפואה משפטית.

ההרצאה מציגה את עולם הזיהוי הפלילי וראיית הדנ"א באופן קרוב ומרתק ומאפשרת ללמוד על הדרך בה המדע מספק את הראיות ובית המשפט בוחן אותן.

הרצאה נוספת: מציאות בספק סביר

 כל יום אנחנו מקבלים החלטות, בין אם בבית, במקום העבודה, בשכונה, בועד הבית, בשיחה עם השכנים. בניגוד לשיחת חולין המנגנונים הנדרשים לקבלת החלטות במסגרת  עדות מומחה בבית משפט הם אחרים: מתי צריך להסביר את עצמנו ומתי עדיף לשתוק? איך לוקחים חומר מסובך ומציגים אותו באופן מובנה וברור? איך מתמודדים עם נתונים חדשים במעמד מלחיץ? 

דרך דוגמאות מעולם הזיהוי הפלילי ובחינת בית המשפט ניתן יהיה לבחון את עצמנו ואת הליכי החשיבה האוטומטים שבהם אנחנו פועלים ואיך אפשר לעשות זאת אחרת.


אודות

ד"ר נורית בובליל היא מנהלת המעבדה הביולוגית במרכז הלאומי לרפואה משפטית, מרצה מן החוץ בפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב.

כתבות

תגובות מההרצאה

"הרצאה מרתקת שחשפה טפח מהעולם המרתק של עולם הזיהוי הפלילי. מדובר במרצה מרשימה, בהירה וברורה לכולם, משתפת את הקהל , מביאה חומרים שירתקו כל משתתף" פלאפון – גלעדי אורלי


​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לשמוע עוד על דר׳ נורית בובליל ?

bottom of page