top of page
Blue Surface Banner

העשרה

ענת לב אדלר

סופרת, עיתונאית ועורכת בכירה בידיעות אחרונות

ענת לב אדלר

כותבת ומוחקת אהבה

כותבת ומוחקת אהבה - הרצאה


מפגש נשי-אישי עם הסופרת ענת לב-אדלר ושיחה פתוחה על מה יש בו בגיל ארבעים הזה?

על הבחירות שאנחנו עושות ולא עושות, תווית המחיר שמוצמדת לכל פנטזיה, גם אם אנחנו לא מבחינות בה בהתחלה

וכמובן השאלה האם אפשר לשמור על בערת הזוגיות לאורך השנים.


"מה יש בו בגיל ארבעים הזה שהופך את העולם שלנו על פיו והופך אותנו לנמרות חשופות ניבים שמתפשטות מעורן ומרגישות שמוכרחים להתחיל לחיות כי עוד מעט נמות" – שואלת יעל, גיבורת הרומן רב המכר "כותבת ומוחקת אהבה", שקצת לפני גיל ארבעים מתהפך עליה עולמה.  

יעל, נשואה ואמא לשניים, פוגשת במטוס, בדרך לשבוע האופנה בניו-יורק את דרור, יבואן יין נשוי ותאב תענוגות, ונסחפת איתו לסיפור אהבה אסור, שמפרק לגורמים את חוקי המוסר עליהם גדלה. איתו אפשר לרקוד יחפה בגשם ולזלול ברד מהשמיים, איתו אפשר לאהוב גם את עצמך.


"כותבת ומוחקת אהבה" הוא רומן הביכורים שלה, שבוע לאחר שיצא לאור, באוגוסט האחרון, הפך הרומן, פרי עטה של העיתונאית ענת לב-אדלר לרב מכר שסחף לתוכו מאות ואלפי קוראים וקוראות, שדיווחו כי לא הצליחו להניח אותו מהיד עד אשר סיימו את הקריאה.

נשים רבות, כמו גיבורת הרומן, מוצאות את עצמן בשלב זה בחיים, כשהן עורכות "ספירת מלאי" של מה שהשיגו עד היום ומחליטות לחשב מסלול מחדש. חלקן, כמו יעל, גיבורת הרומן, שואלות את עצמן האם להיענות לפיתוי של הזר המסתורי המציע לפרק את עולמן הבטוח, או להישאר בתוך היומיום המוכר והמחבק? ותוהות מתי הופכת תשוקה בוערת להרגל הדדי מגונן?


פניות רבות של קוראות שביקשו לשוחח עם המחברת ולשתף אותה בחוויות דומות שעברו עליהן, אחרות שסיפרו כי קנו את הספר לפסיכולוגית שלהן במטרה שתבין כיצד הן מרגישות ואחרות שהעניקו אותו זו לזו במפגשים של חברות טובות - הפכו לבאזזז שיוצא כעת גם אל מחוץ לזירת הספרות והדמיון.


פעם זה היה המשקל שלי, היום זה הגיל שלי! - הרצאה


הרצאה מצחיקה אותנטית ונוגעת על נשים ומעברים באמצע החיים

בעקבות רבי המכר ״אישה בעונת מעבר״, ״כותבת ומוחקת אהבה״ והידע שצברה על מסע אמצע החיים – הרצאה ושיחה מרתקת, רגישה ומצחיקה עם הסופרת ענת לב-אדלר, על התבגרות בעידן שמקדש את הנעורים, ועל הצורך במודל נשי מעודכן – שהוא אנחנו.

ביחד חוקרות ונוגעות בשאלות הנשיות הכי עמוקות, שכל אחת מאיתנו שואלת את עצמה: על זוגיות ותשוקה, על תפיסת הגוף והנפש, על הדברים שאנחנו מאבדות ומגלות באמצע החיים ועל הקצב החדש של הדברים.

בהרצאה המצחיקה הנוגעת והאישית, בתחום שכולנו חוות אבל לא מספיק מדברות עליו, ענת מדברת מהבטן, כמו שהיא יודעת, בהומור, בפתיחות ובאומץ על מסע אמצע החיים, ועלינו בתוך תקופה כל כך מאתגרת.

"ענת אותנטית, אמיתית, וסוחפת אחריה את הקהל", נכתב על המפגש.

כי אם גיל 40 הוא מסע של הנפש, שבו אנחנו עוצרות הכל ומכריזות עכשיו אני, עכשיו תורי לפני שתיק התרופות יהיה יותר גדול מתיק האיפור, אז גיל 50 הוא העשור שבו אנחנו מתמודדות עם שינויי הגוף, עם התרוקנותו מההורמונים והיכולת להביא מתוכו חיים, עם הקן המתרוקן, והאחריות שלנו למלא את עצמנו מחדש – בקצב שלנו.


אז איך מוצאים את הקצב, למה זה היה נכון עבורי להוריד הילוך פנימי, לחכות לספר החדש שלי לאורך 8 שנים בלי להאיץ בעצמי, למרות הקולות החיצוניים שהאיצו בי. מדוע בסופו של דבר בחרתי להקשיב לבטן שלי (וזה לא היה קל) ולמצוא את הקול שלי - ואיך יצאו לי מזה הדברים הכי טובים.

כי לפעמים כדי להגיע מהר צריך לזוז לאט, ולא אחת האומץ האמיתי הוא דווקא האומץ לעצור - בלי להיבהל. כי על הצורך להיאחז בנעורים מדברים איתנו כל הזמן, אבל מי מלמד אותנו איך להתבגר, לעצור ולהתרווח לתוך הגיל שלנו? ומי מהווה עבורנו מודל להתבגרות נינוחה?

האם שאלת את עצמך מי המודל שלך להתבגרות נשית טובה? גם את השאלה הזו נעלה במהלך המפגש וננסה לענות עליה ביחד, בשיח משותף שכולנו צריכות כחלק ממעגל נשי, מחבק ומאפשר.

אודות

ענת לב-אדלר היא עיתונאית ועורכת בכירה בידיעות אחרונות.

"כותבת ומוחקת אהבה" הוא רומן הביכורים שלה.

כתבות

תגובות מההרצאה

אנא צרו קשר כדי לקבל תגובות מהרצאות

​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לשמוע עוד על ענת לב אדלר ?

bottom of page