top of page
Blue Surface Banner

העשרה, השראה

פרופ׳ מיכאל בר זוהר

ח"כ לשעבר, הוא מגדולי מומחי הריגול בישראל

פרופ׳ מיכאל בר זוהר

המוסד - המבצעים גדולים

פרופ' מיכאל בר זוהר בהרצאה על המבצעים הגדולים של המוסד.

סודות מלפני ואחורי הקלעים של מבצעי המוסד, תככים, מזימות ופרשיות ריגול. 

בהרצאה יספר מיכאל בפעם הראשונה על דמויותיהן של לוחמות המוסד - נשים  עוצמתיות, נועזות, שמבצעיהן המדהימים הותרו רק לאחרונה לפרסום.

הנשים בלב המבצעים הגדולים, סיפוריהן עוצרי הנשימה חושפים את אופיין ומעשיהן של הלוחמות:

  • מיולנדה בחצרו של המלך פארוק במצרים ועד דינה, על סף הארכיון הגרעיני באיראן; משולה כהן שנידונה למוות בתלייה ועד סיגל שגייסה את מיטב הסוכנים;


  • ממרסל, שניסתה לקפוץ אל מותה כדי לשים קץ לעינויים ועד ליעל ואיזבל ודניאלה שלא היססו לחדור ללוע הארי.


  • סילביה רפאל בליל האמר, על סינדי בלונדון, על יהודית בארגנטינה ועל יולה בסודאן, שהצילה את ישראל מסכנה איומה;


שם ההרצאה: בן-גוריון – האיש מאחורי האגדה  - דיוקנו וחייו האישיים של האיש שהקים את מדינת ישראל, והרגעים הדרמטיים בחייו ובחיי העם.


שם ההרצאה: המוסד-המבצעים הגדולים, המוסד – סיפור הקמתו ופעילותו של הארגון הסודי ביותר בישראל, מראשיתו ועד ימינו. תיאור פרשיות עלומות  וביניהן: נאום חרושצ'וב; לכידת אייכמן; אלי כהן - האיש שלנו בדמשק; המאבק ב"ספטמבר השחור" ומבצע "אביב נעורים", סוכן מוסד בלשכת נשיא מצרים; הפצצת הכור האטומי הסורי; הצלת הבתולות הסוריות; הסיפור הדרמטי של העלאת יהודי אתיופיה ועוד.


שם ההרצאה: לוחמות המוסד – חשיפה ראשונה של תפקידי הנשים הלוחמות במוסד – נשים עוצמתיות נועזות, שמבצעיהן העלומים מוכיחים שהן שוות לגבירם ולא אחת אף עולות עליהם.


שם ההרצאה: השב"כ- סיכול ממוקד, גילויים על מבצעי השב"כ לאורך השנים.


שם ההרצאה: צה"ל – המבצעים הדרמטיים של צה"ל מיום הקמת המדינה. ביניהם: פריצת  דרך בורמה; מבצע סיני והצניחה במתלה; ששת הימים- חיסול חילות האוויר של צבאות ערב; הקרב על ירושלים העתיקה; מלחמת ההתשה- חיסול מיגים רוסיים; חטיפת הרדאר הסובייטי; אביב נעורים; חציית התעלה במלחמת יום הכיפורים; מבצע אנטבה; ועוד.


שם ההרצאה: החלטות גורליות בתולדות מדינת ישראל – סדרה של 8 הרצאות :הקמת המדינה; מבצע סיני; ששת הימים; הכור האטומי; אנטבה; מלחמת יום הכיפורים; תהליך השלום עד היום, המאבק נגד הפצצה האיראנית.


שם ההרצאה: עדות אישית - ניסיונו האישי של בר-זהר בצבא, במלחמות ישראל, ובמלחמות היהודים בפוליטיקה הישראלית.


שם ההרצאה: מחוץ להישג ידו של היטלר- סיפור הצלתה הדרמטי של יהדות בולגריה מהשואה, ומאבקו של העם הבולגרי למניעת גירוש היהודים למחנות ההשמדה. הכנסייה, הרוב הפרו-פשיסטי בפרלמנט הבולגרי, המלך ודעת הקהל – כולם התגייסו למנוע את גירוש היהודים.


שם ההרצאה: מסמכי דימונה – מסמכים אמריקאים וצרפתים שנחשפו לאחרונה ומגוללים את הסיפור האמתי מאחורי פרויקט הגרעין הישראלי.


שם ההרצאה: מינכן –  רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, ובעקבותיו מבצעי המוסד לחיסול ראשי "ספטמבר השחור" עד לקריסתו הסופית של הארגון.


שם ההרצאה: שמעון פרס – חייו ומאבקיו של נשיא המדינה התשיעי.  


שם ההרצאה: לכתוב ביוגרפיה מדינית  - האתגר בכתיבת ביוגרפיה על מדינאי חי, המגבלות והסיכונים, שיטות עבודה ומחקר, מה ניתן ומה לא ניתן לפרסום, חוויות ופרשות מרתקות במהלך הכתיבה. נושאים לדוגמא: הביוגרפיות של דוד בן-גוריון, שמעון פרס, איסר הראל, יעקב הרצוג.


שם ההרצאה: המרגל היהודי של היטלר - פרשת הריגול המדהימה ביותר במלחמת העולם השנייה, סיפורו של היהודי הגרמני פול ארנסט פקנהיים – כיצד גויס על ידי הביון הגרמני, כיצד אומן, כיצד הוצנח במזרח התיכון וכיצד נלכד בארץ-ישראל.


שם ההרצאה: הפצצה האיראנית – סיפור המיזם הגרעיני האיראני, מרכזי המחקר והפיתוח של הנשק האטומי, האיום של איראן גרעינית על ישראל, האזור והעולם. מה ניתן לעשות נגד סכנה זו וכיצד ישראל פועלת.


אודות


פרופ׳ מיכאל בר זוהר ח"כ לשעבר, מגדולי מומחי הריגול בישראל.
חיבר כ-40 ספרים בנושאי ביטחון והיסטוריה פוליטית, בהם הביוגרפיות של דוד בן-גוריון ושמעון פרס, הממונה – על איסר הראל ושירותי הביטחון, נקמת מינכן (עם איתן הבר), קיצור תולדות ישראל, ואת הרומנים: מרגל בחורף, אחים, בגידה ועוד.
ספרו אניגמה הוסרט בהוליווד וזכה להצלחה רבה.
בר-זהר ומשעל כתבו את רבי-המכר העולמיים המוסד, הלוחמים פשטו עם שחר וחיסול ממוקד
פרופ' בר-זהר הנו אחד המרצים הישראלים המבוקשים ביותר בארץ ובקרב קהילות יהודיות ולא יהודיות בארה"ב ובאירופה.
הוא מרואיין דרך קבע בתקשורת הישראלית וברשתות טלוויזיה אמריקאיות ואירופיות.

בר-זהר נחשב לאחד מגדולי המומחים בכל הנושאים הקשורים בביטחון ישראל והמוסד .

ספריו תורגמו ל-25 שפות, ואחד מהם אף עובד לקולנוע בארצות הברית.
במהלך השנים קיבל בר-זהר את פרס סוקולוב, פרס האקדמיה הצרפתית, פרס בן-גוריון, פרס ראש הממשלה ותואר אביר לגיון הכבוד הצרפתי.

כתבות

תגובות מההרצאה

אנא צרו קשר כדי לקבל תגובות מהרצאות

​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לשמוע עוד על פרופ׳ מיכאל בר זוהר ?

bottom of page