top of page
Blue Surface Banner

מנהיגות, אקטואליה

עובד יחזקאל

מזכיר הממשלה ה 15

עובד יחזקאל

מגוון הרצאות

מנהיגות, שינויים ועולם חדש:

עוברים מעבר-הווה-עתיד לעבר-עתיד-הווה

אנחנו חיים בעידן של מהפכה מתמדת: קצב השינויים מהיר, התאגידים הטכנולוגיים וספיחיהם מייצרים מציאות ללא תלות בממשלות, ממשלות ממשיכות לעבוד בקצב אבולוציוני איטי ומתאימות את עצמן למציאות בעוד העולם הטכנולוגי קורא תיגר על הסדר הרגיל ובאופן רבולוציוני מכריח את הסביבה להתאים את עצמה לצורכי האדם. תנאיי התחרות בין ממשלות ומערכים ציבוריים לבין טכנולוגיה ועולם עסקי פותחים פער על קצב קבוע, ופער זה מייצר תנודות גדולות מדי של שליטה על כסף, כוח והשפעה. מעל לפני השטח נוצרת מציאות כאוטית ומטרידה אך מתחת לפני השטח מתחוללת רעידת אדמה של ממש שתשנה את פני העולם לבלתי הכר. בהרצאה נבחן את מורכבות הנושא, תוך סיפורים הלקוחים מחיי היום יום, נאפיין תהליכים מרכזיים ונגבש מחשבות אודות הזמן הנוכחי וסיכויי העתיד.


הרצאה נוספת: קבלת החלטות בתקופה של מהפכה מתמדת

אנו נמצאים בעידן של מהפכה מתמדת בו אין לדעת מה יוליד יום. בהרצאה נבחן האם יש דבר כזה החלטות נכונות בתקופה בה אנו חיים, האם אפשר לקבל החלטות ראויות ולדעת זאת מראש, מהי הטרגדיה האמיתית בתהליך של קבלת החלטות, איך מתמודדים עם החלטות שמחייבות התאמות ושינויים תוך כדי הליכי ביצוע, איפה נעוץ ההבדל התהומי בין ניהול ממשלה לניהול עסקי ואיפה כמעט כל מנהל דגול חוטא ונופל.


הרצאה נוספת: עקרונות משא ומתן

משא ומתן לא מתחיל בסכסוך בין שתי מדינות, זוהי אסטרטגיה בה אנו נוקטים מידי יום כמעט בכל מערכת יחסים אותה אנו מנהלים: דיון עם הילד על מה שילבש, ויכוח עם הבעל על ההוצאות, דיון עם השכנים וכמובן מול עמיתים, לקוחות וספקים בעבודה. לכל אחד ואחת מאיתנו יש את היכולת לשפר באופן דרמטי את כישורי המשא ומתן שלו. בהרצאה נכיר את עשרת הדיברות למשא ומתן מוצלח יותר: ננתח סיטואציות מאתגרות בחיי היומיום, נציג נקודות מבט חדשות לאור משאים ומתנים בהם עובד לקח חלק לאורך הקריירה שלו - בדגש על המשא ומתן בנושא הרפורמה המשפטית בבית הנשיא.


הרצאה נוספת: רגולציה משתנה ועבודה נכונה מול הממשלה

רגולציה היא מילה גדולה הטומנת בתוכה מרכיבים שונים. בסדנה נדבר רגולציה בגובה העיניים ונעניק פרספקטיבה חדשנית בעבודה מול המדינה: עקרונות עבודה נכונה מול הממשלה, עשה ואל תעשה בעבודה מול גורמים ממשלתיים וניתוח מקרי בוחן של ארגונים וחברות – הצלחות וכישלונות.


הרצאה נוספת: אתגרי החינוך בישראל

אנו חיים בתקופה בה הטכנולוגיה משנה את עולם החינוך. הטכנולוגיה יוצרת חידושים במתודולוגיות הלמידה, ומאפשרת חווית למידה מותאמת אישית לכל תלמיד. הטכנולוגיה משנה את מרחב ההוראה - שאינו מוגבל יותר לתוך גבולות הכיתה או בית הספר, את תפקיד המורה - שאינו רק מעביר את הידע אלא הופך למדריך ולמוביל של תהליך הלמידה ואת תפקיד המנהל - אשר מתבקש להתאים את עצמו לרוח הזמן, להיות גמיש ולשלב בין המסורתי לחדשני. בהרצאה נבחן את הזיקה החדשה בין המורה והתלמיד, נסקור את הכישורים הנדרשים ללמד במאה ה-21 בישראל ונדון כיצד ניתן לגשר בין החינוך המסורתי לבין ההתפתחויות הטכנולוגיות.


הרצאה נוספת: החברה הישראלית: מדינה בטראומה

טראומה ויהדות שזורות זו בזו. יהודי חווה מרגע היוולדו טראומה קולקטיבית של חורבן בית, גירוש, אנטישמיות ושואה. מדינת ישראל קמה בהישען על הטראומות האלו והולידה טראומות חדשות הנשענות על מפגש התרבויות האינטנסיבי שהביאו העולים החדשים, מתחים בין עולם ישן ועולם חדש, אתגרים ביטחוניים, מלחמות ומאבק קיום יום-יומי. בהרצאה ננסה להוכיח כיצד כל אזרח, ארגון או ממשלה בישראל מקבלים החלטות פוליטיות, אזרחיות וחברתיות מתוך טראומה, ונשאל האם לא הגיע הזמן להפסיק לעסוק בפתרונות מלאכותיים ולהתחיל להתמודד עם האירוע עצמו: איך משפרים את יכולת קבלת ההחלטות האישית והקולקטיבית שלנו תוך היפרדות מטראומות עבר והתמקדות באתגרי העתיד.

אודות

עובד יחזקאל כיהן כמזכיר הממשלה ה-15 בין השנים 2007-2009.
במהלך קריירה שמתפרסת על שלושה עשורים מילא שורה ארוכה של תפקידי מפתח בכירים בעיריית ירושלים ובממשלת ישראל, וצבר ידע וניסיון רבים בנושאי ממשל, שלטון, משפט, חברה אזרחית ויחסי הגומלין ביניהם.
לאחר פרישתו מתפקיד מזכיר הממשלה הקים את קבוצת תארא ובה שלוש חברות: חברת תארא העוסקת בייעוץ אסטרטגי, חברת וינאה העוסקת במחקר אסטרטגי וחברת מגנו העוסק בטכנולוגיות בתחום החדשנות הטכנולוגית.
בשנים האחרונות הוביל את המיזוג האסטרטגי בין מכללת לוינסקי ומכללת וינגייט, כיהן כיו"ר הדירקטוריון של שני הגופים האלו והפך אותם למרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. כיו"ר המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט - מוביל תהליכי שינוי משמעותיים במערכת החינוך בישראל.
החל מראשית 2023 מלווה ומרכז מטעם הנשיא את מכלול מערך השיחות והמשא ומתן הנוגעים לרפורמה המשפטית.
השתחרר מהצבא בדרגת סגן אלוף )במיל'( מיחידת 8200, ובמהלך חמש עשרה השנים האחרונות עוסק במחקר והוראה אקדמית באוניברסיטת רייכמן, תוך מיקוד בתהליכי קבלת החלטות של ארגונים, מנהיגים וממשלות.
עובד מעיד על עצמו שהדבר שמעסיק אותו יותר מהכל הוא תנועת השינויים המרתקת שעוברת על ממשלות בארץ ובעולם המשנה מאזני כוח בין ממשלות לחברה אזרחית, ומעתיקה מרכזי כובד משמעותיים של יצירת העתיד אל החברה האזרחית. מגמות אלו, שפוגשות גם את השינויים הטכנולוגיים, מובילות אותנו אל עבר עידן חדש של יחסי אזרח-מדינה ויחסי ממשלות עם החברה
האזרחית.

כתבות

תגובות מההרצאה

​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לשמוע עוד על ההרצאה של עובד יחזקאל ?

bottom of page