top of page
Blue Surface Banner

ניהול

דר׳ לירז מרגלית

מתמחה בקבלת החלטות, תורת המשחקים וקוגניציה

דר׳ לירז מרגלית

הפסיכולוגיה של קבלת החלטות

הפסיכולוגיה של קבלת החלטות - הרצאה

אנו מחליטים על סמך התרשמות של דקות, ולעתים שניות, האם לתת את מספר הטלפון לאדם במסיבה, להשקיע בסטארט-אפ, להעסיק מועמד או לתרום לקבצן ברחוב. 

על פי תיאוריית הפריסה הדקה (Thin Slice), יכולתנו להעריך אדם שמעולם לא פגשנו תוך שניות בודדות - היא מדויקת להפליא. גם בראיונות עבודה, נמצא כי האדם בצד השני של השולחן מחליט לגבי עתידך בחברה עוד בטרם סיימת את ההצגה הראשונית שלך: האדם העומד מולך יכול לחייך, ליצור קשר עין וללחוץ את ידך, ואתה עשוי לחשוב – הוא מזייף.  

בהרצאה נבין כיצד המנגנון הזה עובד וכיצד ניתן להשתמש בו לתועלתנו.


הפסיכולוגיה של הדיגיטל- כיצד מהנדסים הסכמה - הרצאה

בהרצאה זו נלמד מה ההבדל בין חברות וטכנולוגיות שמצליחות לעומת כאלה שאינן מצליחות:

מסתבר שזה לא קשור לאיכות המוצר, לטכנולוגיה מתוחכמת או לחדשנות, אלא ליכולת שלהם להוביל להתמכרות פסיכולוגית. 

אם יש דבר אחד משותף לכל המוצרים והאפליקציות שהפכו חלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלנו הוא שהם הגיעו לנוסחה מנצחת: הן עוצבו במיוחד להשפיע על "לולאת העונג" שלנו. הצורך לבדוק את מסך הסמארטפון, לשחק קנדי קראש או לעשות לייק בפייסבוק מופיע באותה מידה שאנו חשים רעב או צמא.


ההרצאה תאפשר הצצה למתרחש במוחו של המשתמש והבנת הגורמים הלא מודעים מאחורי ההתמכרויות הדיגיטליות שלנו וכיצד מעצבים מוצרים טכנולוגים ששולטים בבחירות שלנו.


הפסיכולוגיה של השכנוע, עיצוב התנהגות והנעה - הרצאה

כיצד לעשות שימוש במנגנונים הפסיכולוגיים והטריגרים הרגשיים של האדם השני כדי להצליח בתהליכי שכנוע ומשא ומתן?להבדיל מהגישות הקלאסיות למו״מ, הגישה של עיצוב התנהגות מבוססת על כלכלה התנהגותית - תחום חדשני זוכה פרס נובל החושף את ההטיות הקוגניטיביות המשפיעות על ההחלטות שלנו.

גישת עיצוב התנהגות לוקחת בחשבון לא רק את תוכן האינטראקציה אלא גם את האופן שבו ניתן לעצב התנהגות, החלטות ורגשות אצל האדם השני על פי עיקרון ה-Nudge – דחיפה קלה כמעט בלתי מורגשת כדי לגרום לאנשים לעשות את הדבר הנכון מבלי שירגישו.


בהרצאה נבין כיצד ניתן לעצב את ההתנהגות של לקוחות ומהם הטריגרים הפסיכולוגיים המניעים לפעולה. 


האם הטכנולוגיה שינתה את האהבה? - הרצאה

בשנים האחרונות נמצא המבנה המשפחתי במגמת שינוי.

עברנו מתפישה שלפיה משהו לא בסדר איתנו אם אנחנו לא מתחתנים, למצב שבו נישואים כיום נתפשים כאפשרות אחת,

ובהחלט לא היחידה.

גם ההחלטה על פירוק היחסים כיום תופסת פחות משקל. השאלה הנשאלת כיום היא לא מתי נתחתן, אלא האם אנחנו בכלל בנויים לחיי משפחה.

עולם הזוגיות כיום שואב מוטיביים מעולם השופינג, שהמוטיב המרכזי בו הוא הבחירה המרובה.

לראשונה בהיסטוריה של המין האנושי, נמצא מיסוך סינתטי המאפשר לנו להיות לבד ולהרגיש ביחד.

אודות


ד"ר לירז מרגלית, בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה, מתמחה בקבלת החלטות, תורת המשחקים וקוגניציה.

מכונה "הפסיכולוגית של האינטרנט" (Web Psychologist) עקב תפקידה הייחודי המוקדש לניתוח התנהגויות גולשים והבנת תהליכי קבלת החלטות בעולם הדיגיטלי.

תחומי המחקר שלה כוללים התנהגויות ברשתות חברתיות, התמכרויות למשחקים ולנייד, השפעת הטכנולוגיה על התפתחות קוגניטיבית ותהליכי קבלת החלטות לא מודעים.

לירז פועלת למיסוד תחום ההתנהגות המקוונת (Online Behavior) כתחום מחקר אקדמי. באמצעות מחקריה, השפיעה לירז רבות על האופן שבו אנחו מבינים היום התנהגויות במרחב המקוון ואת מידת השפעתן על חיינו.

את דרכה המקצועית החלה כיועצת אסטרטגית לתהליכי חשיבה בצבא, לאחר מכן המשיכה לירז להתמחות פוסט דוקטורט בתכנית לפסיכולוגיה פוליטית וקבלת החלטות במרכז הבינתחומי הרצליה שם היא משמשת כמרצה. בנוסף היא מייעצת לבעלי אתרים בתחום חווית משתמש, בעלת טור במגזין הבינלאומי Psychology Today ובמגזין העסקי Entrepreneur.

כתבות

תגובות מההרצאה

אנא צרו קשר כדי לקבל תגובות מהרצאות

​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לשמוע עוד על לירז מרגלית ?

bottom of page