top of page
Blue Surface Banner

כלכלה, ניהול

ד"ר גיא הוכמן

מומחה לקבלת החלטות וכלכלה התנהגותית

ד"ר גיא הוכמן

כלכלה התנהגותית כמניע לשינוי התנהגותי

כלכלה התנהגותית כמניע לשינוי התנהגותי - הרצאה

כלכלה התנהגותית היא תחום שצמח מהחיבור בין הפסיכולוגיה לכלכלה הקלאסית, ומתמקד בגורמים הפסיכולוגיים המשפיעים על האופן בו אנשים מקבלים החלטות.

במהלך ההרצאה, סוקר ד"ר הוכמן את הדרכים בהן ניתן להשפיע על אנשים ולשפר את ההחלטות שלהם.

במהלך ההרצה, ד"ר גיא הוכמן דן בשאלות כיצד יוצרים סביבה המעודדת החלטות חכמות יותר ומדגים כיצד ניתן להניע אנשים ולהשפיע על ההתנהגות שלהם באמצעות סט הכלים של הכלכלן ההתנהגותי.


הפסיכולוגיה של כסף - הרצאה

בהרצאה זו מסביר ד"ר הוכמן מה משפיע על בני אדם כצרכנים, מהו כוחו של האפס, מדוע לקוחות אוהבים מבצעים כל כך, ומהם הכוחות הפסיכולוגיים בהם עושים שימוש המשווקים במטרה להשפיע על התנהגות צרכנית.


הפסיכולוגיה של המוסר - הרצאה

הרצאה עוסקת בגורמי סביבה וגורמים מצביים אשר עשויים לעודד התנהגות פרו- או אנטי חברתית, תחרות וקונפליקט.

במהלך ההרצאה, ד"ר הוכמן מדגים וממחיש את הגורמים אשר מעודדים אנשים להתנהג בצורה לא אתית, ואת הדרכים בהם ניתן "לעזור" לאנשים להתנהג בצורה מוסרית יותר.


מוטיבציה והנעת עובדים - הרצאה

פרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים הם פרמטרים חשובים ביותר עבור כל ארגון עסקי.

בהרצאה זו, מדגים ד"ר הוכמן כיצד ניתן לשמור על מוטיבציה גבוהה של עובדים, תוך שימוש בעקרונות התנהגותיים של הכלכלה ההתנהגותית.

במהלך ההרצאה, מסביר ד"ר הוכמן כיצד ניתן להשתמש בתמריצים בצורה יעילה וחסכונית יותר, ומדגים גישות ניהוליות אשר מאפשרות לייצר עובדים יעילים ומרוצים יותר.


הגיון ורגש בקבלת החלטות - הרצאה

מהם קיצורי הדרך האינטואיטיביים בהם אנשים עושים שימוש כדי לשפוט ולקבל החלטות?

בהרצאה, מסביר ד"ר הוכמן מהם כללי האצבע בהם אנשים משתמשים בבואם לקבל החלטות, ומדגים כי למרות שקיצורי דרך אלה מהירים מאוד ויעילים בחיי היומיום, במקרים מסוימים הם עלולים להוביל לטעויות שיטתיות המכונות הטיות.

במהלך ההרצאה ד"ר הוכמן מאפיין בעזרת דוגמאות מספר היוריסטיות ומנתח את המצבים שבהן הן מובילות להטיות.


אודות

ד"ר גיא הוכמן, מומחה לקבלת החלטות, הוא מרצה בכיר בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. ד"ר גיא הוכמן הוא ראש התכנית לתואר שני בכלכלה התנהגותית, וראש החטיבה לקבלת החלטות בתכנית לתואר השני בפסיכולוגיה חברתית.
לד"ר הוכמן קיבל דוקטורט בפסיכולוגיה ב 2010- מהטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, על עבודתו על "הפסיכולוגיה של רווחים והפסדים". לאחר סיום לימודי הדוקטורט, ד"ר גיא הוכמן השתלם בלימודי פוסט דוקטורט במעבדתו של פרופסור דן אריאלי בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת דיוק, שם עבד בעיקר על יישום של תובנות מחקר קבלת החלטות וכלכלה התנהגותית בעולם האמיתי.
ד"ר הוכמן מייעץ לחברות הזנק ומשרדי ממשלה בנושאים מגוונים בכלכלה התנהגותית. הוא כתב עשרות מאמרים מדעיים, והוזמן להתראיין כפרשן להתנהגות צרכנים במספר תכניות טלוויזיה, רדיו ועיתונות. תוך שימוש במגוון רחב של דוגמאות מהחיים ומחקרים עדכניים, ד"ר הוכמן מרצה על הכוחות הפסיכולוגיים המשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו במגוון תחומים.
ד"ר גיא הוכמן מעביר הרצאות בפני פורומים מגוונים, החל בתלמידי בית ספר וסטודנטים וכלה בקבוצות מנהלם, משרדי ממשלה, חברות עסקיות וארגונים ללא מטרות רווח.

כתבות

תגובות מההרצאה

אנא צרו קשר כדי לקבל תגובות מההרצאה של גיא

​​

מרצים שאולי יעניינו אותך

Blue Surface

רוצים לבדוק האם ההרצאה של דר׳ גיא הוכמן מתאימה לאירוע שלכם ?

bottom of page